Sharm El Sheikh - Reisverslag uit Sharm ash Shaykh, Egypte van Carin & Leo - WaarBenJij.nu Sharm El Sheikh - Reisverslag uit Sharm ash Shaykh, Egypte van Carin & Leo - WaarBenJij.nu

Sharm El Sheikh

Blijf op de hoogte en volg Carin & Leo

14 April 2013 | Egypte, Sharm ash Shaykh

Vandaag is het om 5 uur opstaan geblazen. Lange dag dus, de transfer naar
Sharm El Sheikh. Alles verloopt vlekkeloos, we hoeven niets te doen. Alleen maar in het vliegtuig zitten en baksjisj betalen, fooi fooi en nog eens fooi. Met geld is hier werkelijk alles te regelen. Over geld gesproken, sinds de revolutie is de werkgelegenheid gedaald met 50%, en het loon voor de nog werkenden eveneens met 50%. We krijgen steeds meer het idee dat het Egypte in de huidige vorm z'n langste tijd gehad heeft. Dit regime onder
Morsi maakt de kloof tussen rijk en arm steeds groter. Ook onder "Mubarak" was dit reeds het geval weet men ons te vertellen, maar het wordt echter steeds erger. Het hotel is groot maar van een zeer goede kwaliteit, niet volledig bezet, maar gezellig druk.
De kamer is groot en van alle gemakken voorzien. Het eten, zeer goed, lekker, gezellige atmosfeer en voor ieder wat wils. Drinken? Alles wat je wil, wij houden het echter bij een lokale rode wijn en water. Tegen twaalven zijn we gesetteld, de middag hangen we in het zwembad en plannen onze dagen nadat we terug zijn uit Petra.
Snorkelen, Mosesberg en het Catharina klooster staan op het programma.
Maar vooral eerst rustig naar Petra toelevend is het motto, en alles op z'n tijd.

• 15 April 2013 - 14:41

Ger:

Petra, dat is toch de roze tempel in de rotsen uitgehakt?? in Jordanië ??
    Dat zou ik ook nog wel willen zien.
    Gezien de temperatuur zitten jullie in de goede tijd daar, die gekke Sjaak gaat er natuurlijk midden in de zomer heen oen. Reizen is voorbereiden en lezen.

groet ger

• 15 April 2013 - 16:48

Sjaak/lisette:

als er geen oenen bestonden was het alleen in de winter druk in egypte, maar petra zou ik ook nog wel willen zien; misschien met ger als hij toch niets anders te doen heeft; ik zie graag de foto's straks als jullie zijn geweest; snorkel ze, er is genoeg te zien onder water en het is er niet zo warm

groet
    sjaak en lisette

• 16 April 2013 - 11:31

Anny:

Hoi Carin en Leo

Ik lig wat achter met lezen en foto's kijken. Maar wat k gezien heb lijkt mij prachtig.
    Geniet maar lekker
    Groetjes Anny