Helaas, de laatste loodjes in Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Carin & Leo - WaarBenJij.nu Helaas, de laatste loodjes in Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Carin & Leo - WaarBenJij.nu

Helaas, de laatste loodjes in Vancouver

Door: Carinenleo

Blijf op de hoogte en volg Carin & Leo

05 Juni 2012 | Canada, Vancouver

4 juni 2012
De wekker loopt af, pffff vijf uur. Douchen, eten en de koffie naar binnen slurpen.
Nog even de laatste restjes "sani afval" legen en om even na zessen zitten we
op the road richting Schartz Bay. Het is totaal niet druk op de weg. We zijn te vroeg en denken dat we nog met de Ferry van zeven kunnen meevaren. Toch niet, 10 km voor de haven, staan de borden al op rood voor de zeven uur afvaart.
De tijd met wachten wordt gedood met het al verder inpakken van de eigen spulletjes en het verder aan de kant brengen van de binnenkant van de camper.
Stipt om 8 uur vaart de Ferry richting Tsawwassen-Vancouver.
Na aankomst in Tsawwassen gaat het verder naar Delta, een wijk van Vancouver.
De laatste kilometers zijn aangebroken voor ons motorhome. Over kilometers gesproken, we hebben er zo'n 4350 km op zitten, al met al veel maar ook weer niet zo veel. Als je veel wilt zien, en dat hebben we, dan moet je veel rijden in dit uitgestrekte land.
De laatste kilometers vliegen voorbij, we missen notabene de laatste afslag naar Fraserway. Geen paniek, even keren en we zitten weer op koers.
De "slokop" wordt voor de laatste keer volgegooid.
In totaal had hij een behoorlijke dorst: 835 liter, hetgeen neerkomt op 1op 5.
Overigens moet gezegd worden dat de 3.5 liter V6 Ford makkelijk hanteerbaar was, en genoeg power had om moeiteloos de bergen (tot wel 15%) te nemen.
Bij Fraserway was het papierwerk snel afgewikkeld en met de shuttlebus van hun waren we tegen 12.30 uur weer downtown, in het Best Western. Leuke bijkomstigheid was dat bij aankomst in het hotel de koffers niet meer in de bus waren. Deze waren in een eerder hotel reeds uitgeladen. Geen paniek de chauffeur heeft ze alsnog bezorgd.
Vandaag doen we overigens niets meer, alleen een beetje eten en de "planning" maken voor morgen. Onze laatste volle dag in Vancouver.

5 juni 2012
Dat was weer eens een nacht in een normaal bed, lekker en lang. We hebben uitgeslapen.
Het regent een beetje, het regenprogramma wordt toegepast.
Vancouver wordt ook wel Raincouver genoemd, het regent er vaak en langdurig. Dat komt hoofdzakelijk omdat de stad aan de Pacific Ocean ligt. Constante aanvoer van hele vochtige en zachte lucht.
We gaan vandaag naar het Zee-aquarium, het ligt in het Stanley Park. Dit is een beetje bekend gebied, aan het begin van onze vakantie zijn we hier ook geweest.
Het is er druk, maar aangezien het ruim van opzet is er weinig overlast van de "meute".
Het aquarium laat hoofdzakelijk zien welke zee-dieren in de Canadese wateren te vinden zijn. Ook wordt aandacht geschonken aan bepaalde, zeer interessante, buitengebieden.
Het Amazone gebied, tropisch gebied en de Pacific Coast komen uitgebreid aan bod.
We zien heel veel vissen, koralen, boa's, dolfijnen, pinguïns, kikkers, beluga whale enz enz. Te veel om op te noemen. Het kleinste dier dat werd voorgesteld was een mini-kwal.
Ze hadden hem in een aquarium zwemmen, maar hoe hij zich ontwikkelde wisten ze niet.
Je zag alleen de "stroomdraad" erdoor lopen, het onderzoek was nog in volle gang.
Na dit bezoek gingen we te voet op weg naar China Town, het regende niet meer.
Het leek vrij makkelijk, alleen Mainstreet aflopen en klaar is keesje.
Niet dus, we belandden in een zeer "kwalijke" buurt. Dronkaards, daklozen, verslaafden en prostituees wat de klok sloeg. We besloten toen maar de bus down-town terug te nemen.
Dit is wel vrij makkelijk hier, alleen maar rechte straten en blocks en overal openbaar vervoer. Geen China Town Vancouver deze keer dus, maar met de bus terug naar het hotel. Langzaam maken we ons op voor een laatste nacht in Vancouver.
Morgen vliegen we om 16.00 uur Canadese tijd terug. De FressHansa-vouchers heeft Carin helaas al uitgeprint en klaarliggen.

• 06 Juni 2012 - 10:30

Sjaak:

het zit erop, jammer, maar jullie hebben veel gezien en wij ook; prettige terugvlucht

groet
    sjaak en lisette

• 07 Juni 2012 - 13:11

Willem En Renate:

Een hele goede reis naar huis.
    Jullie kunnen terug kijken op een geweldige vakantie.
    En als jullie weer thuis zijn........... slaap lekker.
    groetjes Willem en Renate.