Kurfürstendamm - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Carin & Leo - WaarBenJij.nu Kurfürstendamm - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Carin & Leo - WaarBenJij.nu

Kurfürstendamm

Blijf op de hoogte en volg Carin & Leo

08 December 2013 | Duitsland, Berlijn

Vandaag vroeg opgestaan om de trein in Herzogenrath te halen, die van 06.30 uur. Het was koud en winderig, zoals gewoonlijk waren we te vroeg op het station. Nog even lekker in de warme auto blijven zitten. Op tijd de auto uit om via Düsseldorf naar Berlijn te reizen. Het overstappen ging goed en even na enen waren we in hotel Lindner am K'damm gearriveerd. En ja hoor onze hotelkamer was reeds klaar. Even het koffertje uitpakken en weer op pad. We besluiten vandaag om in de buurt van het hotel te blijven, genoeg te zien. Via de Kurfürstendamm lopen we naar het KADEWE. Het Kaufhaus Des Westens. Hier kijken we onze ogen uit, alle luxe die je je maar kunt voorstellen. Van bontmantels tot whisky en port van € 25000 per flesje. Dan is het tijd om over een van de vele kerstmarkten rond te struinen en uiteraard wordt er gluhwein gedronken. Het begint al te schemeren, het is nota been pas 16.00 uur, en we hebben een beetje trek. Er wordt een lekker kopje cappuccino met gebak genuttigd zodat we er weer even tegen kunnen. We bezoeken ook nog de Kaiser Wilhelm Gedächtniskirche, gebombardeerd in de tweede Wereldoorlog. Van deze kerk staat alleen nog maar een grote toren overeind. Van buiten staat deze kerk helemaal in de steigers wegens renovatie werkzaamheden. Na een opwarmrondje in het hotel gaan we op zoek naar een eetgelegenheid. Geen probleem in Duitsland, toch? De avond wordt verder besteedt aan het plannen van de komende dagen.

• 08 December 2013 - 23:03

Mam:

Leuk, nu al een berichtje van jullie!
    Zo te lezen al een geslaagde dag!
    En maak de volgende dagen er ook maar iets
    moois van!
    Groetjes mam.