Naar de hoofdstad - Reisverslag uit Caïro, Egypte van Carin & Leo - WaarBenJij.nu Naar de hoofdstad - Reisverslag uit Caïro, Egypte van Carin & Leo - WaarBenJij.nu

Naar de hoofdstad

Blijf op de hoogte en volg Carin & Leo

11 April 2013 | Egypte, Caïro

Vandaag vliegen we naar Caïro om hier drie dagen rond te snuffelen.
Vroeg opstaan dus, 5.15 uur... het valt niet mee om vakantie te vieren.
De transfer en het inchecken verloopt vlekkeloos. De organisatie heeft alles goed geregeld en voor de rest is de controle met de "Egyptische slag". Volgens schema zijn we in de lucht en landen in Caïro rond negenen. De dag van vandaag is "programma vrij" ...lekker doen wat we zelf willen.
We hebben de afgelopen week veel over de islam geleerd, de moslims moeten 5x per dag bidden naar Allah en het eerste gebed is s'morgens om 4 uur en het tweede gebed bij zonsopgang ongeveer 6 uur. Onze gids Tarik (van de boot) doet dit iedere keer hij is dus een vrome moslim maar onze gids in Caïro staat in ieder geval niet om 4 op om te bidden..............of hij ooit in het hiernamaals komt ??????
In de Koran staat ook heb uw naaste lief en gij zult niet doden..........waar hebben we dit eerder gehoord? Het blijkt uit alle discussies aan tafel dat de verzen uit de Koran en de Bijbel ongeveer hetzelfde zijn en Leo en ik zijn eigenlijk tot de conclusie gekomen dat we allemaal in hetzelfde geloven alleen noemen ze hem hier Allah en wij noemen hem God.
Hier in Egypte leven de moslims en christenen vredig naast elkaar...............het wordt tijd dat de rest van de wereld dit ook doet.

• 12 April 2013 - 09:31

Mam:

Hallo jullie tweetjes!
    Wat een hoop verslagen, jullie hebben wel je best gedaan !
    Ik heb mee genoten. Dat is wel een heel andere wereld!

Ik wens jullie nog veel mooie belevenissen de komende tijd!

Groetjes Mam.

• 12 April 2013 - 10:05

Sjaak/lisette:

hallo vakantiegangers

moet spijtig genoeg constateren dat dit het eerste verslag van jullie reis is dat wij lezen; de verslagen van 7,8,9,en 10 april zijn niet aangekomen; we dachten dat jullie op de boot geen contact met de buitenwereld hadden maar dat is dus niet zo;
    we hopen dat jullie genieten en niet teveel van jullie geloof afvallen, zul je in Nederland straks ook om 4 uur moeten opstaan, dat wordt lachen;
    nog veel plezier

groet sjaak en lisette

• 12 April 2013 - 16:13

Leo En Carin :

We hadden inderdaad geen verbinding, we hadden de verslagen al voorbewerkt.
    De verslagen kun je alsnog op onze site " links" lezen

Groetjes

• 15 April 2013 - 14:28

Ger:

Het belangrijkste verschil in geloof zit hem in Jezus christus en de profeet Mohammed.
    Overigens zullen veel kopten (christenen in Egypte) het niet met je eens zijn. De laatste tijd worden er nog wel kerken in de brand gestoken en zijn er ook doden gevallen.
    En 15 euro voor zeg 1 gram saffraan is echt niet duur hoor.
    Werd wel tijd dat je eens wat verder ging kijken dan Nederland, nietwaar Karin? En bedenk nu maar hoe groot deze bol eigenlijk is en wat je dus allemaal nog niet gezien hebt. Tralalalala

groet Ger (ook voor jouw hoor Leo)