Alleen maar zon - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Carin & Leo - WaarBenJij.nu Alleen maar zon - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Carin & Leo - WaarBenJij.nu

Alleen maar zon

Blijf op de hoogte en volg Carin & Leo

09 Februari 2013 | Portugal, Lissabon

Na lekker vroeg naar bed gegaan te zijn, zijn we ook weer vroeg wakker. Carin althans. Het ontbijt is uitgebreid en voor ieder wat wils. We hebben geen vast "schema" vandaag, we besluiten om naar elevador de Santa Justa te gaan die ons van de "beneden naar de boven stad" brengt. De wandeling is lekker in het ochtendzonnetje. De lift brengt ons in een rap tempo omhoog. Hier heb je een mooi uitzicht over heel Lissabon. We lopen langs de Carmo kerk waarvan het dak tijdens de grote aardbeving in 1755 is ingestort. Alleen de muren en de bogen staan nog overeind en men heeft toentertijd besloten om de rest niet meer op te bouwen. Er is wel onderin een museum gevestigd.
Van hieruit lopen we richting café Brasileira uit 1905 daterend en wat er nog precies zo uit ziet. Het is een echt kunstenaars café.
We slenteren richting zee waar een pauze wordt ingelast en we lekker van de zon genieten. Toen we boven in de lift stonden hebben we in de verte een park gezien en we lopen erheen, bij aankomst valt het park echter een beetje tegen en omdat we toch wat natuur willen zien gaan we een stukje terug want onderweg was ook nog een botanische tuin die we dan maar met een bezoek vereren. Maar helaas is de tuin gesloten dus vandaag geen natuur te aanschouwen.

Weerbericht van vandaag.........zon, zon en nog eens zon

Groetjes Carin en Leo

• 10 Februari 2013 - 10:50

Sjaak En Lisette En Jan:

ja het is vreemd dat de natuur voor een bezoek wordt afgesloten, maar gelukkig is er in lissabon genoeg te zien. en het begrip zon en zon en ... kennen wij ook. geniet ervan groet de drie aan de costa del sol