2 luie dagen - Reisverslag uit Clearwater, Canada van Carin & Leo - WaarBenJij.nu 2 luie dagen - Reisverslag uit Clearwater, Canada van Carin & Leo - WaarBenJij.nu

2 luie dagen

Door: Carinenleo

Blijf op de hoogte en volg Carin & Leo

27 Mei 2012 | Canada, Clearwater

Gisteren zijn we van Jasper naar Clearwater gereden en dat is 325 km. We passeren de Mount Robson, met 3954 meter de hoogste berg van de Rocky's. Het is erg mooi en warm weer en daarom hebben we de camper al om 12:30 uur de camping aan het Dutch Lake opgereden en de hele middag van de zon genoten. We hebben een kano gehuurd en zijn een uurtje het meer opgegaan om te kanoën. Heerlijk ontspannen, maar geen turtle gezien. Het Dutch Lake staat hier bekend om. Verder hebben we die dag dan ook niets gedaan.
Vandaag heerlijk uitgeslapen en daarna het Wells' Gray Park ingereden. We hebben
2 watervallen bezocht nl: de Helmcken Falls en de Spahats Falls. De omgeving hier bij Clearwater is iets minder ruig dan in de Rocky's. Weliswaar ook nog bergen maar minder hoog, tot zo'n 2500 meter. Ook nog een bruine beer gezien waardoor de stand nu op 10:3 voor de zwarten is..............haha. De bruine beer kwam gezellig aansjokken op een parkeerplaats bij Helmcken Falls. Het belletje zat notabene alweer opgeborgen in de rugzak. Na de watervallen zijn we weer terug naar de camping gereden om te zonnen en te niksen want ook hier is het 25 graden. Morgen vertrekken we richting Whistler om daarna de oversteek te wagen naar Vancouver Island waardoor we de bergen definitief achter ons laten. De kilometer-teller staat inmiddels op ruim 3100 km, maar nu
zitten we beiden achter een glaasje wijn en zeggen ..............proost.

• 28 Mei 2012 - 08:52

Anny :

Ik heb met Jos vanmorgen 6 verslagen gelezen en de foto,s gekeken. Wat een prachtige natuur. En met de beren komen jullie wel aan je trekken. Geniet maar lekker verder, en tot ziens
    Jos en Anny

• 28 Mei 2012 - 19:54

Hallo Jullie Beiden:

ik hoop dat de bruine beren zich nog even van hun beste kant laten zien, ik hoop dat ze winnen; verder genieten we van jullie verslagen en van de natuur; ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe de dorpen er uitzien en hoe de mensen er leven; blijf genieten en blijf schrijven; hier is alles goed

groet
    lisette en sjaak