Roger's pass - Reisverslag uit Golden, Canada van Carin & Leo - WaarBenJij.nu Roger's pass - Reisverslag uit Golden, Canada van Carin & Leo - WaarBenJij.nu

Roger's pass

Door: Carinenleo

Blijf op de hoogte en volg Carin & Leo

22 Mei 2012 | Canada, Golden

Het heeft de hele nacht geregend maar als we opstaan is het droog. Na het ontbijt vertrekken we via het Yoho Nationaal Park naar de Rogers Pas. Onze eerste stop in Yoho is de Takakkaw waterval maar op het bord langs de weg staat dat de waterval gesloten is.
We wagen het er toch op en rijden de weg in maar na ongeveer 3 km komen we toch echt niet verder en moeten we terug. Ik besluit toch even om uit te stappen en dat loont zeer zeker de moeite. De omgeving is prachtig en er komen op dit punt 2 rivieren samen ( Kicking Horse en de Yoho) en dat is een heel mooi gezicht met kleine watervalletjes en groene meertjes. Dan vervolgen we onze weg naar Emerald Lake maar op de een of andere manier missen we dit meer. Aangezien we morgen dezelfde weg terug moeten besluiten we om morgen dan maar naar het meer te gaan en nu door te rijden naar de Rogers Pas.
De Rogers pas is een doorgang naar Glacier Nationaal Park en ligt hoog in de bergen. Hier valt in het winter seizoen 23 meter sneeuw en ook nu is het hier nog wit en ligt er nog een aardig pak sneeuw. Verder valt er niet veel te zien en zijn we dan ook weer snel op de terugweg. Aangezien ik de camping bij Lake Louise niet gezellig vond gaan we nu een camping in Golden proberen. Het is inmiddels weer aardig weer geworden met een lekker zonnetje en we maken er een rustige middag van op de camping.